Halaman

Isnin, 14 Januari 2013

PROJEK PERTAMA ala2 mencuba

Mood keje mmg xde da tengahari begini..jd nk cite la cuti di hujung minggu semalam.ni kira first time nak buat benda2 cam gini,projek ni disebabkan nk buat birthday boboy saya nnt.jd terpikir nk buat 'coklat lolipop' sendiri untuk letak dalam beg goodies nnt.

Mula2 cari resepi nk wt coklat lolipop ni,godeh punye godeh dapat la resepi dalam blog Masam Manis (fromintankitchen.blogspot.com) iaitu tuan punye blog adalah azlita aziz.dalam blog masam manis ni mmg bgus sangat sebab perkongsian resepi dan cara-cara ditunjukkan sekali.thanks ye kak azlita atas tunjuk ajar.

Lepas tu apa lg terus la ke Kedai Kek, cari la barang-barang keperluan membuat coklat.alhamdulillah semua barang ada di situ.

Jadi ari sabtu bermula la projek membuat coklat lolipop tu (kira ala2 mencuba dulu sebelum buat yang sebenarnye).hasilnye mmg terbaik,apa2 pun mmg kena buat apa yang kita nk tu betul2.jgn putus asa,mungkin ni baru permulaan bagi saya untuk melayari dunia masakan ini.

Projek kedua akan saya upload apa yg saya buat,sekian dr saya yang baru nk mencuba.


alhamdulillah inilh hasilnye

ini pun projek percubaan - lemon kek

Tiada ulasan:

Catat Ulasan